Constanta City Walking Guide, social media "pe pâine"!


Am început aventura în social media pe 2 iunie 2013 cu o idee clară: promovarea litoralului românesc prin intermediul imaginilor. Așa a apărut pe facebook "Constanta City Walking Guide", o pagină care avea să-mi ocupe o mare parte din timpul liber. 


Știu că treaba cu social media pare o șmecherie simplă, pentru că nu-i așa și nepoțica mea de doar 10 ani are vreo 500 de prieteni pe facebook. Deci ce poate să fie așa de greu să te ocupi de o astfel de pagină? Probabil că lucrul care o să-ți dea cea mai mare bătaie de cap o să fie "generarea conținutului". La mine acest lucru a fost cu atât mai dificil cu cât mi-am propus din start ca acest gen de promovare să se realizeze prin inermediul imaginilor. Ajuns aici ai doar două opțiuni: te apuci să "împrumuți"  fotografii de pe net sau pui mână și muncești și le produci chiar tu. Ce credeți că am făcut? Am început să muncesc, dimineața, seara, noaptea, primăvara, vara, toamna, iarna la evenimente sau în locuri necălcate de alții, totul doar pentru a produce conținut de calitate pe care să-l ofer prietenilor care pe zi ce trecea deveneau tot mai mulți.    


Și au ajuns să fie foarte mulți, pentru că încet, încet s-au adunat aproape 7.000! 7000 pe bune, fără bani băgați în promovare, fără sponsorizări, fără alte șmecherii, ci doar cu mult conținut. S-au adunat peste 1000 de fotografii postate, cu impact mai mare sau mai mic, dar cu o direcție constantă: crescătoare. Și ca să vă faceți o părere despre ce înseamnă impactul postărilor o să vă arăt câteva dintre cele mai bune fotografii din ultimele 3 luni. Desigur, au fost și excepții adică fotografii care au adus doar pe blog peste 10.000 de like-uri pentru un articol, dar importantă rămâne media interacțiunilor care vorbește foarte mult conținutul postat. 



Am învățat enorm în acești doi ani, am reușit să cunosc preferințele fanilor, orele la care o postare are efect maxim, tipul de fotografie care poate să aducă mai mulți fani, genul de informație pe care cei care mă urmăresc îl așteaptă și multe, multe alte aspecte pe care nu le găsești scrise nici în cărți și nici nu le înveți la școala de social media.


M-am ghidat mult după instinct, am analizat statisticile, trendurile în domeniu și am citit foarte mult despre ceea ce înseamnă social media. Însă nimic nu se compară cu momentul în care asculți și tragi concluzii din experiențele altora. Am experimentat un astfel de moment la SMS Bucrești 2015 și m-am bucurat să văd că drumul pe care merg are direcția cea bună. 

Am fost și mai încântat când Manafu m-a anunțat că o să particip ca blogger acreditat la cel mai tare evenimet din domeniu: Webstock 2015! Știu că au fost prin oraș discuții pro sau contra participării la un astfel de eveniment, dar din proprie experiență vă spun că se învață de 10 de ori mai mult într-o astfel de zi de conferințe decât într-un an întreg de frunzărit netul. Și nu este vorba doar de ceea ce transmit tehnic vorbitorii, ci mai ales pentru că reușești să găsești răspunsuri la anumite întrebări care cu siguranță te măcinau și cel mai important pentru că reușești să te poziționezi pe o scară valorică raportându-te la cei aflați pe scenă. 

Mai merg pentru un lucru, ascultând experiențe conexe îți trec prin cap zeci de idei, unele mai bune, altele și ma bune care cu siguranță vor aduce mai mută forță paginii pe care cu muncă și drag ai reușit să o crești până la un anumit nivel. Eu o să plec cu o întrebare la care sper să găsesc un răspuns în prezentările experților: este binevenit la un moment dat un rebranding al unei pagini care are un trend crescător? 

Pe scurt, pagina de facebook "Constanta City Walking Guide" se poate transforma în "merglamare.ro"? Ce probleme ar putea să apară? 

Așa că pe 2 octombrie o să fiu doar ochi și urechi la WEBSTOCK și îi voi aplauda pe premianții Webstock Awards!  Poți să-i votezi și tu pe cei nominalizați la premiul "Personalitatea online a anului". Eu o să-l votez pe George Buhnici, cu toate că am mai mulți preferați în listă, dar despre această alegere o să vă spun cu altă ocazie.


Labels: , , , , ,