Cum am devenit virali sau Forţa fotografiei în mediul online

În urmă cu 10 zile îmi începeam povestea în faţa profesorilor şi a studenţilor de la secţia Comunicare Publică şi Interculturală a Facultăţii de Securitate şi Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare, destul de stresat la gândul că titlul prezentării pe care urma să o susţin („Forţa fotografiei în mediul online”) mi se părea „slăbuţ” pentru o instituţie de un asemenea prestigiu.



O să mă întrebaţi ce legătură are o facultate care formează comunicatori cu o instituţie militară? Eu sunt de părere că „arma” principală în comunicare este strategia, și unde altundeva poţi să înveţi strategii mai bine decât la Universitatea Naţională de Apărare? Iar dacă, pe lângă strategii, mai introduci în programa de studiu şi câteva limbi rare, se prefigurează o carieră excelentă pentru cei care decid să urmeze acest program de studii.
     

     Ce căutam eu acolo? Cadrele didactice de la respectiva facultate au iniţiat un proiect prin care invită profesionişti (nu era şi cazul meu) din domenii legate de comunicare, pentru a le prezenta studenţilor experienţe  interesante sau „Out of the box” (aici mă încadram mai bine). Şi pentru că eu, cu al meu ghid, cu blogul de familie şi pagina de facebook care promovează oraşul Constanţa, aveam câte ceva de spus în această zonă, am răspuns prezent invitaţiei. 

Chiar dacă nu dormisem decât câteva ore înaintea acestei experienţe, iar pe drumul până la Bucureşti mi-am făcut tot felul de scenarii despre cum o să fie clasa sau câţi studenţi or să participe la dezbatere,  când am intrat în frumoasa aulă, unde până atunci ocupasem loc mai mult pe rândurile din spate, am avut o uşoară tresărire. Ştiam că o să am ce să le transmit, ştiam că toată experienţa acumulată în 3 ani de scris cărţi de prezentare, de fotografie de social media şi blog, nu au cum să nu mă ajute să fiu coerent. 

Am mai prins curaj în momentul în care mi-am dat seama că domeniile pe care îmi propusesem să le abordez (fotografie, social media şi blog) erau destul de puţin familiare celor prezenţi, aşa că m-am simțit imediat în largul meu: fotografie, exemple, campanii de PR, strategii în social media, cross marketing, blogging. Una dintre ideile principale ale prezentării a fost aceea că în mediul online fotografia este vehiculul cel mai ieftin şi rapid pentru transportul unui mesaj. Evident, nu orice fotografie sau orice mesaj. Cu cheltuieli minime și cu multă perseverenţă reuşeşti să promovezi un produs, un brand sau chiar un oraş. Au fost multe întrebări serioase, au fost discuţii pe marginea subiectului iar cele 2 ore au trecut extrem de rapid, semn că tema a fost interesantă.


Şi totuşi, cum am ajuns să fiu "viral", în acelaşi top 10 cu Iliescu, Năstase sau cu „mai micul” Guran? Datorită „Forţei fotografiei în online”! 

La doar trei zile după frumoasa experienţă bucureşteană, vremea mi-a făcut un cadou şi m-am trezit cu o Constanţă acoperită de zăpadă. 15 minute de fotografie pe faleza Cazinoului, o editare ușoară şi la ora 8 imaginile erau deja postate pe blog, într-un articol cu titlul: "Peisaj de poveste pe faleza din Constanţa". A urmat o distribuire pe pagina de facebook, pentru amplificarea mesajului, şi în nicio oră postarea fusese văzută de 1000 de persoane. Ce a urmat?

-          338 distribuiri pe facebook
-          50.000 vizualizări pe pagina de facebook
-          impactul postărilor pe pagina de facebook a sărit de 100k
-          fotografiile au fost preluate de ziare
-          un reportaj la ştirile TV Neptun
-          o emisiune de 45 minute (Asta-i viaţa) la TV Neptun

      Cam puţin o să spuneţi. Aşa este, aşa ceva am mai reuşit şi în anii anteriori cu alte proiecte, însă:

Lucrul cel mai important urma să apară în urma celor peste 5.000 like-uri pe blog în ziua respectivă (acum sunt aproape 10.000), care au propulsat blogul direct pe locul 5 în topul „Celor mai viralizate subiecte pe bloguri? (W48 2014)” conform refresh.ro care monitorizează circa 65000 bloguri.


Se pare că am avut dreptate, fotografia a reuşit să urce Constanţa (care nu are cea mai bună imagine online) într-un top dominat de grei, de politică, de economie, de vedete politice şi TV.

Concluzia: dacă imaginile sunt bune şi abordezi strategia corectă, se pot obţine rezultate excelente cu ajutorul blogurilor şi social media! 
Sursa foto: UNAp

Labels: , ,