Vacanţă în camper (argumente pro şi contra)


Concluzii după o experienţă de 900 km, trei zile şi două nopţi în camper (autorulotă, motorhouse)

În principiu, camperul este compus din două părţi: maşina şi „casa”.


Maşina, de regulă, este una de serie, un VAN pe al cărui şasiu este montată „casa”.  Noi am avut parte de un Ford Transit care şi-a făcut excelent treaba. Partea de condus nu diferă deloc de cea a unui VAN, la bord nu există butoane sau comenzi în plus pentru partea de locuit. Din acest punct de vedere, cine a condus o maşină mai mare nu are niciun fel de probleme (doar atenţie sporită la manevre în curbe).

Casa” sau partea de locuit, este montată pe şasiu şi are legătură cu cabina. Partea dinspre cabină era amenajată, în cazul nostru (Genesis 52) în zonă de zi, cu o masă la care puteau să stea lejer 4-5 persoane (în jurul căreia erau: o canapea cu două locuri, o alta de un loc, plus cele două scaune ale maşinii care se roteau). Pe sus sunt instalate tot felul de dulăpioare, pe sub canapele găseşti alte spaţii de depozitare, lumini cu led în tavan. Casa e prevăzută cu geamuri exterioare cu jaluzele şi plasă de ţânţari. În timpul deplasării cei mici se pot juca liniştiţi la masă, unde se şi mănâncă. Urmează partea de bucătărie: un aragaz cu 3 ochiuri, chiuvetă şi frigider (cu congelator!), într-un cuvânt o bucătărie micuţă care asigură facilităţile necesare independenţei totale din punct de vedere al preparării hranei.

Baia era compusă în cazul nostru din partea de toaletă cu chiuvetă (cam micuţă) şi duş separat (foarte încăpător). Apa se încălzește cu ajutorul unui boiler iar wc-ul este chimic. Practic este vorba despre vasul de wc care comunică cu un recipient de plastic. Pentru a se asigura o etanşeizare bună între cele două componente, în momentul folosirii wc-ului se deschide, prin culisarea unei manete, legătura cu recipientul. După utilizare se trage apa normal şi se etanşeizează corespondenţa cu recipientul. Până aici simplu şi frumos, doar că recipientul se umple (cam în 24h) şi trebuie să-l deversezi doar în locuri special amenajate. Bidonul cu pricina, se scoate prin lateral, are roţi şi un mâner extensibil, ceea ce-l transformă într-un troller elegant. Nu vreau să vă spun cam care era atmosfera dimineaţă în campingul din Perugia unde erau parcate peste 100 de campere şi exista o singură coloană de deversare. Practic este vorba de  o coloană de metal cu un orificiu în partea superioară în care se introduce gâtul recipientului nostru. Se varsă bidonul apăsând un buton de aerisire, se spală cu apă, se mai clăteşte şi la sfârşit se adaugă un plic chimic. Se reintroduce în locaşul lui şi procesul se reia. La cine are noroc! La noi din cauza unei probleme mecanice s-a blocat şi aici s-a terminat experienţa noastră cu buda din camper. Noroc că eram în ultima zi şi în drum spre casa reală!

Descărcarea apei menajere de la duş şi bucătărie este mult mai simplă şi se realizează prin poziţionarea maşinii deasupra unui grilaj metalic şi prin acţionarea unei tije se deschide capacul deversor. Tot la partea exterioară mai există mufe pentru cuplarea la 220V şi un orificiu pe unde se reface plinul de apă.

Revenind în „casă” o să vă mai povestesc despre patul matrimonial (foarte mare) care coboară electric din tavanul zonei de zi, accesul la etaj fiind asigurat cu ajutorul unei scări. În plus, în partea din spate a camperului am mai avut două paturi supraetajate extrem de confortabile. Două dulapuri mari şi un portbagaj încăpător asigurau spaţiile de depozitare extrasuficiente.

Temperatura din interior se putea regla în funcţie de condiţii, noi am avut nevoie de căldură şi după circa 10 minute de la pornirea sistemului de încălzit în interior se putea sta în tricou (afară erau 10 grade). Mai exista un panou de control şi monitorizare al tuturor sistemelor din camper (nivel apă, încărcare baterii, lumină interioară, apă spălat, etc.)

E bine de ştiut înainte de plecarea în excursie:
Argumente pro camper:
Argumente contra camper:
Traseu:
Modena-Arezzo-Perugia-Asissi-Gubio-San Marino-Parma

Viteză medie pe autostradă: 100km/h. Am încercat şi o porţiune de drum rău (greu de găsit şi în România) cu curbe, diferenţă de nivel, o singură bandă pe sens, aproape nemarcat. Da, în Italia între Gubbio şi San Marino (60km în 2 ore), maşina s-a comportat perfect însă pasagerii nu s-au simţit tocmai confortabil.

Preţuri închiriere camper la centrul cu care noi am avut o bună colaborare. Mai multe informaţii despre piaţa de campere în italia în articolul nostru.












  


Labels: , , ,