Prin satul dobrogean în luna septembrie


Săptămâna aceasta am ales să imortalizez câteva peisaje din Dobrogea de sud, aşa că împreună cu un "ghid" al acestei zone, Zetu Harry, am plecat de dimineaţă pe un traseu mai puţin cunoscut chiar şi de către constănţeni: Topraisar, General Scărişoreanu, Furnica, Tufani, Adamclisi, Ion Corvin, Băneasa, Canlia şi retur prin Murfatlar.

Târgul săptămânal din comuna General Scărişoreanu era destul de animat, predominând comerţul cu legume şi fructe. Lipseau animalele vii - la intrarea în localitate erau filtre de poliţie care interziceau accesul cu animale- însă multe produse gospodăreşti îşi făceau loc pe tarabele negustorilor.  







Satul Tufani ne-a întâmpinat cu ceaţă


Monumentul de la Adamclisi, excelent renovat, reprezintă punctul central de atracţie turistică din zonă.


Mă aşteptam să văd multe fructe prin curţile oamenilor însă singurul loc în care am văzut o livadă de meri şi câţiva stupi a fost în ograda acestei bunici.


Agitaţie mare era în dreptul nucilor de pe marginea drumului, unde cu mic cu mare localnicii erau puşi pe treabă, unii căţăraţă în copaci alţii la sol, toţi cu mare chef de muncă. 



Satul terminus, Canlia, ne-a întâmpinat cu o stradă al cărui nume nu avea cum să treacă neobservat: Strada Lorzilor. 




Tot la Canlia am văzut utilitatea practică a cişmelelor dobrogene.


Studio foto în comuna Băneasa


Mănăstirea "Sf. Andrei"


În prag de toamnă, călătoria în Dobrogea cea plină de contraste a fost pentru mine ca o călătorie în timp.

Labels: , , , ,