Sfârşit de vară în Vama Veche



Anul acesta am reuşit să respectăm tradiţia şi să petrecem o zi în Vama Veche. A fost abia către sfârşitul verii, după o săptămână cu vreme capricioasă, cu valuri şi vânt. A fost o zi de care m-am bucurat din plin şi care îmi va încălzi sufletul în momentele reci şi întunecate de la iarnă.

De ce îmi place Vama Veche?

Pentru că aici nimeni nu te judecă după cum arăţi, cum te îmbraci, dacă eşti excentric sau om cu capul pe umeri



Pentru că poţi să experimentezi sporturi nautice chiar dacă eşti începător



Poţi să petreci o vară de neuitat înconjurat de prieteni


Poţi să iei o hidrobicicletă şi să explorezi îndepărtările


Poţi să te relaxezi pe o plajă liniştită



sau să faci o călătorie în timp, fără a te simţi bătrân şi prăfuit



Poţi să faci un duş cu apă caldă într-o baie fără pretenţii


să mănânci o ciorbă bună


şi o gustare picantă


pentru ca apoi să îţi stingi setea cu un suc de portocale


Poţi să te muţi de la o terasă la alta şi să recunoşti oameni şi locuri pe care îi ştii de pe vremea studenţiei




Plimbându-te printre tarabele cu obiecte lucrate manual poţi avea norocul să întâlneşti un meşter care să îţi spună molcom povestea fiecăreia dintre lingurile cioplite de el (eu l-am întâlnit pe domnul
Ion Dumitrescu, sculptor în lemn)



Poţi să îţi cumperi un obiect din piele lucrat manual care să îţi amintească de o zi de vară


Poţi întâlni oameni originali şi cu simţul umorului



Poţi să începi o poveste de dragoste care să dureze mai mult decât un anotimp.


Ce NU îmi place totuşi în Vamă? Nu îmi plac construcţiile fără noimă, haotice, lacome, aberante şi maşinile parcate aproape de malul apei


urăsc kitsch-ul cu aere de modern

detest umbrelele şi baldachinele pompoase care nu îşi au locul aici 


Iubesc în schimb Vama pentru toate după-amiezele liniştite pe care mi le-a dăruit vreodată, pentru senzaţia de libertate absolută, pentru clipele pline de veselie pe care le-am împărtăşit cu prieteni dragi şi pentru amintirile luminoase care îmi vor lumina zilele mohorâte.



Tu când ai fost ultima dată în Vamă?

Labels: , , ,