Ghid practic pentru shopping în Italia




Etapa 1 RECUNOAŞTEREA - se realizează printr-o plimbare în centrul oraşului pentru a admira vitrinele magazinelor de lux. Cu această ocazie se conturează o idee despre ce se doreşte dar mai ales despre tendinţele modei.



Etapa 2 MERCATO - bisăptămânal (miercurea şi sâmbata pentru Parma între orele 9-13) oferă doritorilor de cumpărături o gamă variată de produse, plecând de la cele de 1 euro şi până la articole de sute de euro. În târg vânzătorii ambulanţi aduc la vânzare produse de cele mai multe ori în serii reduse, achiziţionate din centre care comercializează en-gros marfa retrasă din magazine sau eşantioanele de produse trimise de către fabrici pentru testarea pieţii. Marfa expusă în coşuri imense este lăsată în mâinile precupeţelor care o răscolesc în căutarea chilipirurilor. Bucuria descoperirii unei rochii Max Mara la numai 10 euro sau a unui bluzon Polo la 5 euro este la fel de mare ca şi atunci când căutând o pereche de papuci găseşti o pereche de cizme de piele cu o reducere de 80%. 




Etapa 3 OUTLETUL – acestea sunt de două categorii: cele foarte cunoscute, ca Serravalle Scrivia sau Fidenza Village, cu preţuri destul de ridicate şi cele cvasinecunoscute, ascunse în sate care nu spun nimic nici măcar locuitorilor din zonă. Mi-au trebuit 5 ani să aflu despre astfel de „templuri ale shoppingului” în care se găsesc haine de foarte bună calitate la 50-70% din preţul din magazinele din oraş („Diffusione tessile”, „Sorelle Ramonda”).

Etapa 4 SALDI- reprezintă momentul cel mai aşteptat pentru shopping. Acum reducerile sunt într-adevăr substanţiale. Dacă în primele zile ale perioadei reducerile sunt de circa 30% din preţul iniţial, spre sfârşit se poate ajunge şi la reduceri de 80%. Acum totul depinde de cine are nervii mai tari. Poţi să cumperi în primele zile perechea de pantofi ochită cu două 2 luni mai devreme -care iniţial costa 100 de euro- la numai 70, sau să aştepţi finalul reducerilor când aceiaşi pantofi ar putea să coste doar 30 de euro, însă este foarte posibil să nu mai găseşti numărul sau culoarea dorită. În această perioadă saldi sunt peste tot, în centru, în târg sau în outlet. Desigur că cel mai interesant devine outletul care până mai ieri cu doar câţiva clienţi rătăciţi prinde dintr-odată o viaţă greu de suportat pentru unii însă mult aşteptată de alţii. Am trecut zilele trecute prin Fidenza Village unde pe lângă coada de la intrarea în magazinul Armani, era greu de intrat în mai toate magazinele de firmă, o frenezie în care pe lângă italieni erau implicaţi şi mulţi ruşi, japonezi sau chiar indieni.






În Italia am învăţat că shoppingul este o artă, dezvoltată de cei cu bani mulţi dar foarte chibzuiţi! 



Labels: ,