În Italia le găseşti în locurile
frecventate de multă lume (baruri, restaurante, muzee, librării, teatre,
universităţi, biblioteci), aşezate în locuri strategice, la vedere. Sunt
colorate, surprinzătoare, au un mesaj publicitar original, sunt gratis şi accesibile
în mod direct şi voluntar. Sunt tipărite pe hârtie cartonată de calitate, deseori
plastifiată sau patinată. Au dubla funcţie de vehicul de publicitate şi de carte
poştală pe care se poate aplica un timbru şi se pot scrie câteva gânduri unei
persoane pe care vrei să o surprinzi trimiţându-i prin poştă o vedere
deosebită. Se deosebesc de broşuri, fluturaşi şi alte mijloace de publicitate
pentru că sunt de calitate, nu intervin agresiv (eşti tu acela care face primul
pas decizând dacă vrei sau nu să iei acasă vederea respectivă), au un design
deosebit şi un mesaj inteligent. Am putea spune că au un concept asemănător cu
acela al unui panou publicitar. Da, sunt un mic panou de buzunar, pe care ţi-ar
plăcea să îl colecţionezi, ca să îl poţi revedea şi în alte momente.
În Italia, distribuţia gratuită de vederi către publicul larg a luat amploare după 1989. Cert este că în scurt timp a înregistrat un
succes imens, având ca target publicul cu o vârstă cuprinsă între 18-45 de
ani, refractar la publicitatea vehiculată prin televiziune, care acceptă în mod conştient să recepteze mesajul publicitar de pe vederi.
Ce tip de campanii promovează acestea? În general este
vorba de iniţiative care vizează o masă mare de public: lansarea unei noi mărci
auto, iniţierea unei campanii de
sensibilizare de tip social (împotriva drogurilor, poluării, consumului de
alcool la volan, în favoarea donării de sânge), promovarea unui eveniment, a
unei stagiuni teatrale, aniversarea naşterii unei personalităţi cultural-artistice
sau a constituirii unei companii.
De exemplu, anul trecut s-au sărbătorit în Italia 150 de
ani de când a fost înfiinţat serviciul Poste italiane. Cu această ocazie, în
toate oficiile poştale au fost distribuite în mod gratuit vederi reprezentând imagini în
alb-negru, semnificative pentru trecutul serviciilor poştale. Utilizatorii acestor servicii au regăsit, în imaginile din trecutul instituţiei, imagini
din trecutul ţării şi al lor personal.
Labels: accesorii, colecţii, navetişti